In acest week-end se va desfasura prima etapa europeana a sezonului pe circuitul Montmelo de la marginea Barcelonei. Circuitul este unul cunoscut de catre piloti, deoarece aici au loc testele din pre-sezon. Montmelo este variat deoarece combina zone de fuga precum linia de start-sosire de peste 1 km cu un compelx virajat ce necesita un downforce bun.
Prima etapa europeana este un prilej pentru echipe de a aduce update-uri serioase pentru masini in speranta obtinerii unui avantaj ce ii va propulsa in lupta pentru titlu sau pentru un rezultat cat mai bun, asa ca va propunem sa analizam pe rand situatia fiecarei echipe.
Principalul favorit pe hartie este Lewis Hamilton, pilotul britanic venind dupa 3 victorii la rand. Cu toate acestea, abandonul din prima etapa il claseaza pe locul 2 la general in spatele coechipierului sau Nico Rosberg care a castigat prima etapa si a terminat in spatele colegului sau in urmatoarele 3.
Monopostul celor de la Mercedes pare a fi cel mai competitiv si, exceptand cateva amenintari de-a lungul calificarilor din partea pilotilor Red Bull, nu par a fi motive serioase de ingrijorare pentru sagetile argintii.
In spatele acestora insa povestea este una cu totul diferita. Favoritul local Fernando Alonso va dori sa continue forma din etapa trecuta unde el si Ferrari-ul sau au terminat pe podium pentru prima data in sezon, devansand monoposturile Red Bull.
Nici coechipierul sau Kimi Raikkonen nu va fi de neglijat, acest circuit potrivindu-se stilului de pilotaj al castigatorului din 2005 si 2008. Ba chiar mai mult, "The Iceman" continua sa fie spijinit de catre echipa, mai ales prin declaratiile directorului tehnic James Allison care lauda munca depusa de finlandez in sprijinul echipei si prezice o revenire rapida a campionului mondial din 2007. Cu toate acestea, va fi foarte greu pentru pilotii Scuderiei sa ii devanseze pe vreunul dintre pilotii Mercedes si aparent numai o serie de circumstante speciale va da sperante de victorie echipei italiene.
Se contureaza un duel interesant in sanul echipei Red Bull, unde campionul mondial Sebastian Vettel a fost devansat in maniera autoritara de mai tanarul sau coechipier australianul Daniel Ricciardo. Avand in vedere anularea pozitiei secunde ocupata de Ricciardo in prima etapa, pilotul australian va dori cu siguranta sa isi treaca numele pe lista pilotilor ce s-au clasat pe podium in Marele Circ.
Campionul mondial va beneficia de un sasiu nou separat de cel folosit de pilotul australian, insa care conform designerului sef Rob Marshall nu ar trebui sa creeze o diferenta intre piloti, deoarece sasiurile nu sunt neaparat diferite.
Startul sezonului parea unul perfect pentru echipa McLaren, cu locurile 3 si 4 in Australia transformate in 2 si 3 dupa descalificarea lui Ricciardo, insa Kevin Magnussen si Jenson Button au avut o serie de rezultate dezamagitoare ce i-au scos din lupta pentru titlu. Aceasta etapa si update-urile ce se anunta la echipa McLaren pot reprezenta socul ce ii poate aduce pe pilotii faimoasei echipe inapoi in lupta pentru obiectivul lor, si anume victoria intr-o etapa de-a lungul sezonului competitional.
Statistici Circuit de Catalunya, Barcelona
Lungimea turului de circuit: 4.655
Numar de viraje: 16 (7 stanga, 9 dreapta)
Numar de tururi: 66
Tipuri de gume: hard, medium Record de tur: 1m 21.670 s Kimi Raikkonen (2008), Ferrari Primul Grand Prix pe Circuit de Catalunya: 1991 (victorie Nigel Mansell)
Pole position sezonul trecu: 1m 20.718 s Nico Rosberg, Mercedes
Cele mai multe aparitii dintre pilotii curenti: 13 - Jenson Button
Cele mai multe victorii (piloti): 6-Michael Schumacher
Cele mai multe victorii (construnctori):12-Ferrari
Cele mai multe pole-position-uri (piloti): 7-Michael Schumacher
Cele mai multe pole-position-uri (constructori): 13-Ferrari
Numar de victorii din pole-postition: 17 din 23 (74 la suta)
Force India pare a fi echipa cea mai in voga din campionat in comparatie cu rezultatele din sezonul trecut. Dupa podiumul din Bahrain al lui Sergio Perez, echipa a continuat seria buna de rezultate prin performantele constante ale germanului Nico Hulkenberg, ocupantul locului 4 in clasamentul general. Insa cum ne asteptam la o oarecare schimbare in raportul de forte in acest week-end, misiunea pilotilor echipei lui Vijay Malijya va fi mai dificila decat in etapele trecute.
Williams continua sa isi "castige" porecla de cea mai ghinionista echipa a sezonului. Dupa contacul din startul etapei trecute ce l-a privat de o clasare in puncte pe Felipe Massa, echipa britanica poate la randul ei sa beneficieze de noile update-uri ce se anunta pentru week-end-ul spaniol.
Toro Rosso va fi dornica sa continue seria buna din inceputul sezonului cu 3 clasari in puncte din 4 etape pentru debutantul rus Daniel Kvyat, care spune ca am putea sa ne asteptam la orice din punct de vedere al performantei echipei de-a lungul week-end-ului.
Lotus isi pune mari sperante in prima etapa europeana a sezonului. un start dezastruos de sezon in care nu au obtinut nici o clasare in puncte,echipa din Enstonevrea sa isi revitalizeze sezonul print-un pachet de update-uri despre care directorul tehnic Nick Chester spune ca are potentialul sa propulseze monoposturile negru-aurii inapoi in partea superioara a plutonului.
Lucrurile nu arata deloc bine pentru echipa Sauber, care la randul lor nu au reusit nicio clasare in puncte in inceputul sezonului. Sperantele germanului Adrian Sutil si mexicanului Esteban Gutierrez stau intr-un update major menit sa sporeasca apasarea la sol si sa reduca greutatea monopostului, printre care si o aripa fata noua. Pilotii raman optimisti cu privire la sansele lor si continua sa spere la o clasare in puncte.
Echipele Caterham si Marussia vor incerca sa reduca diferenta intre ele si restul plutonului. Pentru echipa lui Cyril Abiteboul se intrevede luminita de la capatul tunelului datorita performantei lui Kamui Kobayashi ce a reusit sa produca un moment amuzant etapa trecuta, depasindu-l pe Sebastian Vettel in timp ce se afla cu un tur in urma germanului. Marussia spera sa obtina un feedback bun ca urmare a noilor update-uri pentru a putea combate forma buna a rivalilor din Leafield. Aceasta cursa este una foarte importanta deoarece este stiut faptul ca o echipa care are rezultate bune pe Circuit de Catalunya are sanse sa se descurce foarte bine de-a lungul intregului sezon competitional datorita naturii variate a circuitului.
Natura clasamentului general in care Nico Rosberg conduce cu doar 4 puncte in fata coechipierului sau si pole-position-ul din 2013 pe acelasi circuit ne fac sa mizam pe o victorie a pilotului german de la Mercedes. De asemenea ne putem astepta la performante bune din partea pilotilor Ferrari, Alonso fiind in fata propriilor fani, iar Kimi incercand sa isi dovedeasca valoarea, iar pentru noi, in ciuda aparentelor, nu ar fi o surpriza sa vedem un monopost McLaren sus in clasament sau o clasare in puncte a celor de la Lotus.
* articol publicat inițial pe Hotnews.ro