- Ca medie, la fiecare meci din Liga 1 se uită, măcar un minut, peste un milion de telespectatori, volumul total până acum fiind de 63 milioane persoane la 62 de partide
- FCSB are o scădere de 20% față de anul trecut, însă meciul ei cu UTA a fost cel mai urmărit, peste derby-urile în care au jucat Rapid, Dinamo și Craiova
- Echipele cu cel mai mare salt sunt: Craiova, Hermannstadt, Sepsi și Dinamo, în vreme ce top 10 meciuri ca audiență e dominat de FCSB
Firma care deține drepturile TV pentru campionatul intern a realizat un studiu de audiență, pentru primele două luni ale sezonului, iulie și august. Iar cifrele au fost comparate cu aceeași perioadă din campionatul trecut.
Concluzia? Audiența are o foarte ușoară creștere la nivel de rating: media celor 62 de meciuri disputate până acum e de 2,5 față de 2,45 în sezonul 2023-2024.
63 de milioane de telespectatori la 62 de meciuri
Cifrele de audiență sunt mari raportat la volumul total al oamenilor care au urmărit jocurile de până acum.
Campionatul a atras, cumulând orice persoană care se uită măcar un minut la un meci, pe unul dintre cele două posturi TV care transmit partidele, Prima Sport și Digi Sport, nu mai puțin de 63.000.000 de privitori. Ceea ce produce o medie care sare de un milion de oameni pentru fiecare joc deja jucat.
Surpriza e că FCSB e în scădere, la nivel de audiență, față de primele două luni din 2023. S-au uitat la FCSB cu 20% mai puțini telespectatori, doar că spre deosebire de acum un an, FCSB nu a disputat nici un derby, în vreme ce în 2023 adversari îi fuseseră Universitatea Craiova, Dinamo și CFR Cluj.
Toate acestea, la care se adaugă și Rapid, vor fi adversarele roș-albaștrilor în perioada următoare.
FCSB e numărul 1
Totuși, FCSB rămâne echipa care atrage cei mai mulți telespectatori. În topul meciurilor cu cel mai mare rating în acest sezon, FCSB e pe primul loc, iar meciul în cauză e departe de a fi un derby: FCSB - UTA a produs un rating de 4,5 puncte. Nivelul a fost chiar peste derby-urile în care au evoluat Dinamo, Rapid și Universitatea Craiova.
TOP 10 cele mai urmărite meciuri din Liga 1
- FCSB - UTA (scor 2-0) 4,5 rating*
- Rapid - Dinamo (1-1) 4,4 rating
- FCSB - U Cluj (1-1) 4,2 rating
- U Craiova - Rapid (1-1) 4,2 rating
- Dinamo - U Craiova (2-1) 4 rating
- FCSB - Poli Iași (0-1) 4 rating
- FCSB - Farul (3-2) 3,9 rating
- Rapid - CFR (2-2) 3,9 rating
- FCSB - Oțelul (0-2) 3,6 rating
- Hermannstadt - FCSB (2-0) 3,6 rating
* Un punct de rating, raportat All Național, indiferent de vârstă, înseamnă circa 175.000 de telespectatori
Performanța FCSB-ului e mare, pentru că e, de departe, echipa cel mai prezentă în acest top 10, în ciuda faptului că meciurile n-au fost extrem de atractive ținând cont de numele adversarelor, caree se numesc UTA, U Cluj, Poli Iași, Oțelul, Hermannstadt și Farul. Cu excepția ultimei echipe, nici una dintre acestea nu a fost în play-off.
Prezența echipelor în top 10 meciuri ca audiență
FCSB | 6 meciuri |
Rapid | 3 meciuri |
Dinamo | 2 meciuri |
U Craiova | 2 meciuri |
CFR | 1 meciuri |
Dacă FCSB a produs o audiență cu 20% mai mică, alte cluburi au urcat, tot raportat la aceeași perioadă din 2023.
Cel mai mare salt îi aparține Universității Craiova. Cu un plus de aproape 30%. A și avut multe derby-uri: Rapid, Dinamo, CFR Cluj. Și Hermannstadt a atras mult mai mulți privitori, iar Dinamo are și ea o urcare importantă, de aproape 15%.
La Dinamo, explicația poate sta și în diferența mare de parcurs. Acum, echipa e pe loc virtual de play-off, anul trecut, la prima întrerupere a campionatului, era pe loc retrogradabil.
Topul ratingurilor de acum versus anul trecut
CLUB | RATING 2023 | RATING 2024 | TREND |
FCSB | 5 | 4 | -20% |
Dinamo | 2,8 | 3,2 | +14% |
U Craiova | 2,4 | 3 | +28% |
CFR Cluj | 2,8 | 2,9 | +2% |
Rapid | 2,8 | 2,8 | - |
U Cluj | 2,9 | 2,5 | -15% |
Farul | 2,9 | 2,4 | -17% |
Poli Iași | 2,2 | 2,3 | +6% |
UTA | 2,7 | 2,3 | -17% |
Hermannstadt | 1,7 | 2,2 | +28% |
Oțelul | 2,1 | 2,1 | - |
Sepsi | 1,6 | 2,1 | +26% |
Unirea Slobozia | - | 2 | - |
Gloria Buzău | - | 1,9 | - |
Petrolul | 1,7 | 1,8 | +6% |
Botoșani | 1,6 | 1,8 | +12% |
Firma EAD are drepturile TV în Liga 1 până în 2027 și achită în jur de 30,5 de milioane de euro, fără TVA, pentru fiecare sezon în parte.
În sezonul 2000-2001, LPF vindea pentru prima dată drepturile TV, care au fost achiziționate de Pro TV, iar suma a fost de numai 3.000.000 de dolari.