- Cele mai interesante știri ale săptămânii din marketing și business sportiv. Episodul 6
- Azi, despre NBA, sponsorizări la Chelsea și Inter, audiențe de Euro plus creșterile din fotbalul feminin
1. Amazon va lansa o platformă dedicată Cupei Mondiale la sporturi electronice. Aceasta va găzdui canalul oficial EWC Twitch, pe care se vor transmite live meciurile din turneul de eSports desfășurat în Arabia Saudită în perioada 17-21 iulie.
2. Chelsea a semnat un contract de sponsorizare cu Infinite Athlete, în valoare 40 de milioane de lire sterline. Înțelegerea este valabilă un singur an, întrucât conducătorii clubului londonez speră ca „albaștrii” să se califice în Liga Campionilor în următorul sezon și, astfel, să crească suma cerută sponsorului principal.
3. Universitatea Craiova l-a dat pe Pyry Soiri la Athens Kallithea. Astfel, clubul din Bănie a făcut un profit de 150.000 de euro, fundașul finlandez venind liber de contract, în luna ianuarie a acestui an.
4. Boston Celtics a fost scoasă la vânzare după ce a câștigat al 18-lea titlu în NBA. Franciza cumpărată de familia Grousbeck cu 360 de milioane de dolari în 2002 este evaluată acum la 4,7 miliarde de dolari.
5. Meciul România – Țările de Jos (0-3), din optimile de finală ale Euro 2024, a înregistrat un record de audiență pentru televiziunile din România. Partida a fost urmărită, în medie, de 4,9 milioane de telespectatori pe Pro TV. În minutul de aur au fost 5,3 milioane de privitori.
6. Un studiu global al IBM indică faptul că fanii apreciază personalizarea conținutului pe platformele digitale. 64% din 18.000 de consumatori de sport din zece țări au declarat că urmăresc în continuare evenimentele live la televizor și prin platformele de streaming.
7. Inter Milano a semnat cel mai mare contract de sponsorizare din istoria clubului. Betsson Sport va plăti 30 de milioane de euro pe sezon pentru a apărea pe pieptul tricoului campioanei Italiei. Compania de betting este al patrulea sponsor principal al milanezilor în ultimii patru ani.
8. Valoarea pieței de merchandising în sportul feminin a ajuns la 4 miliarde de dolari. Potrivit unui sondaj recent, 76% din fani și-ar dori să existe mai multe articole promoționale cu echipele și sportivele favorite.
9. Câștigătorul turneului de Grand Slam de la Wimbledon (1-14 iulie) va primi 2.700.000 de euro, atât la masculin, cât și la feminin. Fondul de premiere este de 35.884.00 de euro, cu 11,6% mai mare față de 2023.
10. Meciurile din NBA nu mai sunt transmise live în România la tv după încetarea emisiei posturilor Orange Sport. O altă competiție care dispare de pe ecranele românilor este Turneul celor 6 Națiuni la rugby.
* Autorul pastilei săptămânale "Business Drops" pentru GOLAZO.ro este Cristian Gheorghe, fost manager la Sportul Studențesc în anii 2000. Co-autor al manualului de Marketing Sportiv, el este fondatorul Sports Business Academy și inițiator al primei scoli de marketing sportiv in ASE București