- Cele mai interesante știri ale săptămânii din marketing și business sportiv. Episodul 13.
- Azi, despre sponsori și formate noi, tehnologii revoluționare și bonusuri spectaculoase.
1. Noul format al Ligii Campionilor presupune costuri de 4,4 miliarde de euro. UEFA va premia cu câte 18,6 milioane de euro cele 36 de echipe calificate în grupe și cu 2,1 milioane fiecare victorie obținută în această fază. Egalul va fi recompensat cu 800.000 de euro.
2. În 2024, ATP Tour a înregistrat venituri din sponsorizări mai mari cu 50% față de cele din anul anterior. Au fost încheiate 9 parteneriate globale noi, în paralel cu prelungirea celor existente. Numărul urmăritorilor pe rețelele sociale a ajuns la 9,7 milioane.
3. Canalul de Youtube al lui Cristiano Ronaldo a înregistrat 1.690.000 de abonați în mai puțin de 90 de minute de la lansare. Fotbalistul are 112,5 milioane de urmăritori pe platforma X, 170 de milioane pe Facebook și 636 de milioane pe Instagram.
4. Dinamo și Renovatio Group au prelungit parteneriatul până la finalul sezonului 2024-2025. Compania care activează în domeniul energiei regenerabile a început colaborarea cu clubul bucureștean după revenirea „câinilor” în Liga I, logo-ul ei regăsindu-se pe tricoul de joc.
5. Farul Constanța are în lot în acest sezon 13 jucători care au fost vânduți la alte cluburi și care ulterior s-au întors liberi de contract. Profitul făcut de Hagi din cele 13 transferuri a fost de 6,3 milioane de euro.
6. Marius Șumudică, noul antrenor al Rapidului, va primi un bonus de 200.000 de euro dacă giuleștenii vor câștiga titlul. Clasarea pe locurile 2-3 va fi recompensată cu 100.000 de euro. Neil Lennon, tehnicianul demis, va primi compensații în valoare de 98.000 de euro.
7. Microbiștii din Las Vegas au putut urmări meciul Manchester United vs Fulham (1-0), din Premier League, pe un LED cu diagonala de 27 de metri, care oferă o perspectivă asemănătoare cu cea pe care o au suporterii din tribune. Prin „realitatea partajată”, unghiul de filmare se schimbă în funcție de zona în care este mingea pe teren.
8. bet365 a devenit partener global al Ligii Campionilor UEFA, contractul de sponsorizare fiind valabil până la finalul sezonului 2026-2027.
9. Nike și LEGO Group au semnat un parteneriat de lungă durată cu scopul de a lansa în comun produse care să încurajeze copiii să se joace și să facă sport. Nu este prima conexiune cu lumea sportului avută de Lego, companie care a sponsorizat Campionatul European feminin de fotbal din 2022 și care a scos pe piață o machetă a stadionului Old Trafford.
10. Petrolul Ploiești a semnat un parteneriat cu agenția de betting Mr Bit. Printre acțiunile comune de marketing se numără și organizarea unor tombole cu bilete pentru meciurile jucate de „galben-albaștri” pe teren propriu în luna septembrie.
* Autorul pastilei săptămânale "Business Drops" pentru GOLAZO.ro este Cristian Gheorghe, fost manager la Sportul Studențesc în anii 2000. Co-autor al manualului de Marketing Sportiv, el este fondatorul Sports Business Academy și inițiator al primei scoli de marketing sportiv in ASE București