- Cele mai interesante știri ale săptămânii din marketing și business sportiv. Episodul 17.
- Azi, despre sumele încasate de FCSB din biletele pentru Europa League, noul parteneriat din Formula 1 și meciurile transmise de Netflix.
1. Rolex nu va mai prelungi parteneriatul cu Formula 1. TAG Heuer va deveni din 2025 ceasul oficial al celei mai importante competiții din sporturile cu motor. LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton va plăti 150 de milioane de dolari pe an către F1.
2. FCSB a încasat peste 2.000.000 de euro din vânzarea biletelor pentru meciurile din Europa League în mai puțin de 22 de ore de la startul comercializării online. Până la această oră s-au vândut aproximativ 23.000 de pachete.
3. Sports Business Academy începe pe 23 octombrie a 10-a ediție, programul va fi axat pe felul în care putem folosi practic AI în sport. Începând cu 2015, Sports Business Academy a fost pionierul programelor de educație în management și marketing sportiv din Europa de Est, oferind accesul și la una dintre primele platforme de eLearning din industrie.
4. Omul de afaceri Viorel Tudose intenționează să cumpere pachetul majoritar de acțiuni la FC Argeș (Liga 2). Getica 95, companie deținută de Tudose, este în prezent sponsorul principal al clubului piteștean.
5. Federația Română de Baschet a demarat campania „Baschetul ajută”, pentru susținerea oamenilor afectați de inundațiile din estul țării. Vor fi colectate alimente neperisabile, aparate electrocasnice, haine, pături, saltele și lenjerii de pat. De asemenea, vor fi organizate meciuri caritabile și vor fi lansate o platformă online și o linie de donații prin SMS.
6. UTA și Atrium Mall Arad au încheiat un contract de sponsorizare pentru sezonul 2024-2025, în valoare de 12.000 de euro. Brandul comercial nu va avea expunere pe echipamentul de joc al „Bătrânei Doamne”.
7. PENNY|REWE Romania, în parteneriat cu Decathlon România și cu Federația Română de Fotbal, a inițiat a doua ediție a campaniei „Liga Punctelor Penny”, prin care cluburile își pot achiziționa echipamente pentru antrenamentele copiilor pe baza punctelor adunate de către fani prin cumpărăturile făcute.
8. CNI a aprobat studiul de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici pentru stadionul Tineretului din Brașov. Ridicată pe locul vechiului complex sportiv, noua arenă va avea o capacitate de 9.716 locuri, iar costurile se vor ridica la aproximativ 28 de milioane de euro.
9. Barclays a prelungit contractul de sponsorizare cu Women’s Super League (WSL) și cu Championship, primele două eșaloane fotbalistice feminine din Marea Britanie. Banca va plăti aproximativ 45 de milioane de lire sterline în perioada 2025-2028. Cele două ligi s-au desprins de Football Association (FA) și au fondat Women’s Professional Leagues Limited (WPLL).
10. Netflix va transmite meciuri din National Football League (NFL) în ziua de Crăciun, în următorii trei ani. Primele jocuri preluate live vor fi Kansas City Chiefs vs Pittsburg Steelers și Baltimore Ravens vs Houston Texas.
* Autorul pastilei săptămânale "Business Drops" pentru GOLAZO.ro este Cristian Gheorghe, fost manager la Sportul Studențesc în anii 2000. Co-autor al manualului de Marketing Sportiv, el este fondatorul Sports Business Academy și inițiator al primei scoli de marketing sportiv in ASE București