- Cele mai interesante știri ale săptămânii din marketing și business sportiv. Episodul 10.
- Azi, despre premii și audiențe la Jocurile Olimpice, bonusuri de la UEFA și un stadion nou la Manchester.
1. David Popovici va primi 200.000 de euro pentru cele două medalii cucerite la Jocurile Olimpice de la Paris. Pentru cea de aur cucerită în proba de 200 m liber, suma oferită de COSR este de 140.000 de euro, iar pentru cea de bronz de la 100 m liber – 60.000 de euro.
2. Universitatea Craiova va primi 350.000 de euro de la UEFA după eliminarea din turul 2 preliminar al Conference League (3-4 la general cu Maribor). CFR Cluj (5-0 la general cu Neman Grodno) și Corvinul Hundedoara (0-1 la general cu Rijeka) vor juca în turul 3 preliminar al Conference League și au asigurată suma de 550.000 de euro, care poate crește la 750.000 dacă ar fi eliminate în faza play-off-ului. Calificarea în grupe este premiată cu 3.170.000 de euro.
3. Antonio Pintus, preparatorul fizic al lui Real Madrid, va lua parte la proiectul „Artemis”, în care le va explica astronauților NASA cum să se mențină în formă pe tot parcursul misiunii în spațiul cosmic.
4. FCSB are garantate 3.870.000 de euro numai în premii de la UEFA, după calificarea în turul 3 preliminar al Ligii Campionilor. Cel mai pesimist scenariu este participarea în grupele Conference League, care este recompensată cu 3.170.000 de euro.
5. Streaming-urile cu Jocurile Olimpice de la Paris au atins un miliard de vizualizări pe platformele Discovery+ și Max, depășind deja numărul total de vizualizări înregistrat de JO de la Tokyo. De asemenea, audiența medie raportată de Eurosport este cu 98% mai ridicată decât cea realizată la ediția precedentă a Olimpiadei.
6. Manchester United își va construi o nouă arenă, în vecinătatea legendarului „Old Trafford”. Stadionul va avea o capacitate de 100.000 de locuri și va costa aproximativ două miliarde de lire sterline.
7. Patrick Ciorcilă, fondatorul și proprietarul Winner Events, a anunțat achiziționarea licenței permanente pentru organizarea turneului de tenis Transylvania Open WTA 250, de la Palermo Ladies Open.
8. Ceremonia de deschidere a Jocurilor Olimpice de la Paris a fost urmărită de 28,6 milioane de telespectatori pe platformele NBC Universal, audiența fiind cea mai mare de la JO 2012 (Londra) până în prezent. Au fost cu 10.000.000 de telespectatori mai mulți decât în 2021 (Tokyo) și cu 2.000.000 mai mulți decât în 2016 (Rio).
9. Asociația Olimpică Britanică a prelungit colaborarea cu Adidas până în 2032, perioadă care acoperă Jocurile Olimpice de vară Los Angeles 2028 și Brisbane 2032, precum și Jocurile Olimpice de iarnă Milano Cortina 2026 și French Alps 2030. Adidas este sponsorul tehnic al sportivilor englezi din 1984.
10. Romania ocupă locul 3 pe națiuni la canotaj, după o săptămână fantastică, cu medalii de aur la 8+1 feminin, dublu vâsle masculin, dar si argint la dublu vâsle / feminin, dublu rame / feminin si dublu vâsle feminin, categoria ușoară.
* Autorul pastilei săptămânale "Business Drops" pentru GOLAZO.ro este Cristian Gheorghe, fost manager la Sportul Studențesc în anii 2000. Co-autor al manualului de Marketing Sportiv, el este fondatorul Sports Business Academy și inițiator al primei scoli de marketing sportiv in ASE București