Elicopterul în care se afla fostul baschetbalist Kobe Bryant şi fiica lui de 13 ani, Gianna, s-ar fi rotit 15 minute deasupra oraşului Burbank, din zona metropolitană a Los Angeles, înainte de prăbuşire, informează dailymail.co.uk, conform News.ro.
Pilotul Ara Zobayan ar fi făcut aceste manevre pentru a primi din partea controlorilor de trafic aerian permisiunea de a-şi continua drumul în condiţii speciale de zbor la vedere (SVFR), deşi condiţiile meteorologice, ceaţă, nu erau prielnice.
Elicopterul Sikorsky S-76B a plecat de pe aeroportul John Wayne, din Orange County, sud-est de Los Angeles, duminică, în jurul orei locale 09.00, avându-i la bord pe Kobe Bryant, fiica lui, pilotul şi alţi şase pasageri.
De la ora 09.20, datele înregistrate de Flightradar arată că elicopterul s-a rotit desupra zonei Burbank - Glendale, nord de LA, timp de 15 minute, aşteptând permisiunea de a zbura la vedere şi nu pe baza instrumentelor (IFR).
După circa 11 minute, pilotul a primit permisiunea şi în jurul orei 09.40 a virat vest, către Ventura.
În jurul orei 09.44, elicopterul a virat către sud-est şi a urcat la 600 de metri pentru a evita înălţimile din zonă. Apoi a coborât şi s-a lovit de o zonă deluroasă, la o înălţime de aproximativ 420 de metri, în jurul orei 09.45.
Permisiunea de zbor la vedere în condiţii speciale (SVFR), mai dificile decât în cele de zbor la vedere (VFR), se acordă când plafonul de nori este la o altitudine de sub 300 de metri deasupra solului.
Elicopterul a plecat în condiţii dificile de vizibilitate, sub opt kilometri, cu un plafon de nori la 400 de metri deasupra solului. În aceleaşi condiţii, poliţia din Los Angeles a decis să-şi ţină aparatele de zbor la sol.
Ara Zobayan a plecat în condiţii de zbor la vedere (VFR) şi a cerut schimbarea în SVFR, când situaţia s-a înrăutăţit.
Piloţii preferă să zboare la vedere într-o zonă cu trafic aerian aglomerat, aşa cum este Los Angeles, din motive de economie de timp. Pe baza instrumentelor, zborul este mai lung şi întârzierea poate ajunge la o oră.
"Eşti doar unul dintre cei mulţi care stau la coadă, fără să conteze că eşti Kobe Bryant", a declarat Paul Cline, profesor-asistent de aviaţie la City University of New York.
Se pare că pilotul Ara Zobayan s-a răzgândit în ultimul moment şi a decis să treacă pe IFR, pentru a zbura prin nori, însă din controlul traficului aerian i s-a transmis că zboară prea jos că să fie înregistrat de radar.
Însă acest lucru nu însemna neapărat că elicopterul, aflat în ascensiune la momentul convorbirii, era într-un pericol iminent, ci doar că se afla prea jos ca să poate fi urmărit.
Potrivit aceloraşi date înregistrate, în momentul prăbuşirii, elicopterul zbura cu aproape 300 de kilometri/oră şi cobora cu 1.200 de metri/minut.
Aparatul s-a zdrobit de un deal din Calabasas, la 50 de kilometri nord-vest de Los Angeles şi la 28 de kilometri de Mamba Sports Academy, destinaţia celor din elicopter. În urma impactului, pilotul şi toţi pasagerii şi-au pierdut viaţa.
În afara pilotului, a lui Kobe Bryant şi a fiicei fostului baschetablist, Gianna, în aparat se mai aflau John Altobelli, antrenor al echipei de baseball Orange Coast College, soţia lui, Keri, fiica lor, Alyssa, care juca la aceeaşi echipă de baschet cu Gianna, Payton Chester, o altă jucătoare de baschet, împreună cu mama ei, Sarah Chester, şi Christina Mauser, antrenoare de baschet feminin.
Kurt Deez, un pilot care a mai condus elicopterul lui Kobe Bryant, crede că Zobayan s-a rătăcit prin ceaţă şi că accidentul aviatic pare mai degrabă cauzat de condiţiile meteo nefavorabile, decât de o problemă tehnică.
S-ar putea să te intereseze și:
- Ce spun martorii accidentului aviatic în care a murit Kobe Bryant - "Nimeni n-ar fi putut supraviețui"
- VIDEO Accidentul în care a murit Kobe Bryant, influențat de condițiile meteo - Ce i s-a transmis pilotului înainte de prăbușire
* articol publicat inițial pe Hotnews.ro