- Scuderia Ferrari spune că va învăța din greșelile comise în Marele Premiu al Chinei și că nu a existat nicio intenție de a obține vreun avantaj.
- Lewis Hamilton și Charles Leclerc au fost descalificați de Federația Internaționale de Automobilism (FIA), după ce s-a constatat că echipa italiană încălcase regulamentul tehnic.
Ferrari și-a recunoscut vina pentru greșelile care au dus la descalificarea piloților săi, Lewis Hamilton și Charles Leclerc, din Marele Premiu al Chinei de duminică, într-un final de weekend dezastruos pentru echipa italiană și un rezultat foarte dezamăgitor pentru Hamilton, la a doua sa cursă pentru Scuderia, scrie theguardian.com.
Leclerc și Hamilton au terminat cursa pe locurile cinci, respectiv șase, care a fost câștigată de Oscar Piastri de la McLaren.
Dar la trei ore după ce monoposturile au trecut linia de final, ca urmare a inspecției de după cursă a mașinilor pentru a se asigura că acestea sunt în conformitate cu regulamentul, oficialii au anunțat că Ferrari a încălcat două reguli.
Ferrari: „Nu a existat nicio intenție de a obține vreun avantaj”
Oficialii FIA au descoperit că grosimea plăcii de sub monopostul lui Hamilton era cu 0,5 mm mai subțire decât limita minimă, iar mașina lui Leclerc era cu 1 kg sub greutatea minimă.
Atât piloții, cât și reprezentanții echipei au fost convocați în fața comisarilor, iar FIA a confirmat ulterior că Ferrari și-a recunoscut vinovăția. „Echipa a recunoscut că nu au existat circumstanțe atenuante și că a fost vorba de o eroare”, se arată în concluziile sale.
Ambii piloți au fost descalificați, iar Ferrari a emis o declarație în care își recunoaște vina.
„S-a constatat că mașina 16 (n.red. - a lui Leclerc) avea o greutate mai mică cu 1 kg, iar uzura plăcii mașinii 44 a fost cu 0,5 mm sub limită. Vom învăța din ceea ce s-a întâmplat și ne vom asigura că nu vom mai face aceleași greșeli. În mod clar, nu este modul în care am vrut să încheiem weekendul GP-ului Chinei”, se arată în comunicatul transmis de Scuderia Ferrari.
Ferrari a recunoscut că a calculat incorect uzura așteptată în cazul lui Hamilton. „În ceea ce privește uzura plăcii lui Lewis, am calculat greșit consumul cu o marjă mică”, a declarat echipa.
„Nu a existat nicio intenție de a obține vreun avantaj”, au mai transmis italienii.
Ferrari susține că Leclerc a fost surprins în momentul în care echipa a ales să efectueze o singură oprire, în ciuda strategiei planificate de două opriri, ceea ce a afectat calculele de greutate dinaintea cursei.
„Charles a avut astăzi o strategie cu o singură oprire, ceea ce a însemnat că uzura pneurilor sale a fost foarte mare, ceea ce a făcut ca mașina să fie subponderală”, a afirmat Ferrari.
Cum arată acum Top 10 în China
- Oscar Piastri (McLaren) - 25p.
- Lando Norris (McLaren) - 18p.
- George Russel (Mercedes) - 15p.
- Max Verstappen (Red Bull) - 12p.
- Esteban Ocon (Haas) - 10p.
- Kimi Antonelli (Mercedes) - 8p.
- Alexander Albon (Williams) - 6p.
- Oliver Bearman (Haas) - 4p.
- Lance Stroll (Aston Martin) - 2p.
- Carlos Sainz (Williams) - 1p.
Top 5 general
- 1. Lando Norris - 44p.
- 2-3. Max Verstappen - 36.
- George Russell - 36p.
- 4. Oscar Piastri - 34p.
- 5. Kimi Antonelli - 22p.