Oficialii Marelui Circ au ajuns la un acord pentru folosirea a unor noi tipuri de motoare, incepand cu sezonul 2013, informeaza BBC. Desi Bernie Ecclestone nu agreeaza aceasta modificare, trecerea la motoarele "verzi" este o incercare a Formulei 1 de a se alinia trendului de eficientizare a consumului de combustibil folosit de masinile de strada si sa il popularizeze, crescand astfel cererea publicului pentru acest tip de motoare.
Potrivit noilor modificari, actualele motoare V8 de 2.4 litri vor fi inlocuite cu motoare turbo de 1.6 litri, u patru cilindri, avand sisteme de recuperare a energiei si restrictii de combustibil, numarul de turatii pe minut scazand si el de la 18.000 la 10.000. Schimbarile au fost acceptate dupa o serie de intalniri intre producatorii motoarelor actuale, ultimele modificari fiind facute de inginerii F1.
In regulament sunt prevazute masuri pentru a mentine costurile scazute si a se asigura ca niciun producator nu va avea un avantaj in termeni de performanta. Acest lucru va fi posibil in primul rand prin restrictia resurselor, cum ar fi limitarea persoanelor sau a timpului alocate proiectului.
Prin aceste masuri, F1 spera sa isi mareasca numarul de sponsori, oameni din sport sustinand ca anumite companii sunt reticente in implicarea in F1 din cauza imaginii de "risipitori de energie". Noile reguli, ar caror scop este cresterea eficientei motoarelor cu 50%, ar putea fi confirmate de catre FIA in 10 decembrie.
In urma cu o luna, Mercedes si Ferrari au fost reticente in acceptarea acestei schimbari, fiind de parere ca este o cheltuiala inutila intr-o perioada in care F1 incearca sa reduca din costuri. Un purtator de cuvant al Scuderiei italiene a declarat insa pentru BBC ca regulile au fost deja stabilite si ar fi surprins daca FIA nu va face anuntul: "Intelegerea a fost facuta si cand acest lucru e stabilit noi nu putem decat sa respectam deciziile".
Seful F1, Bernie Ecclestone nu este de acord cu aceste schimbari: "Avem motoare foarte bune. De ce sa schimbam cu ceva ce ne va costa milioane, nu este dorit de nimeni si ar duce la situatia in care un producator ar avea un avantaj mai mare?".
* articol publicat inițial pe Hotnews.ro