- O analiză realizată de Investigate Europe dezvăluie influența tot mai mare a caselor de pariuri asupra fotbalului continental.
- 296 din cele 442 de cluburi participante la 31 de campionate au cel puțin un bookmaker partener în acest sezon.
- Cum sunt păcălite interdicțiile în anumite țări și de ce publicitatea la jocurile de noroc e omniprezentă, în rândurile de mai jos.
Influența caselor de pariuri asupra fotbalului e tot mai mare, injectând bani la mai mult de jumătate din cluburile continentului.
Aceasta este concluzia unei analize realizate de grupul de jurnaliști Investigate Europe și redate de The Guardian.
Reclamele la jocuri de noroc au crescut cu 165% în Premier League!
Cotidianul britanic arată care este creșterea acestei influențe.
Potrivit unui studiu al Universității Bristol, aproape 30.000 de reclame la case de pariuri și jocuri de noroc au fost înregistrate în primul weekend al actualei ediții de Premier League pe stadioane, la televiziune, radio și social media.
Cu 165% mai mult față de anul precedent!
Charles Livingstone, membru al grupului de experți ai Organizației Mondiale a Sănătății în jocuri de noroc și dependența jocurilor de noroc, a spus care e strategia caselor de pariuri și care sunt efectele nocive.
Industria jocurilor de noroc cheltuie milioane pe reclame pentru că o ajută să recruteze jucători noi. Motivul: cei mai buni clienți sunt cei faliți, așa că trebuie să recruteze constant jucători noi care să-i înlocuiască pe cei ce și-au pierdut banii, bunurile și relațiile Charles Livingstone, expert OMS
Cluburile din Italia și Belgia fentează interdicția
Concluziile raportului Investigate Europe sunt dure:
- 296 din cele 442 de cluburi participante la 31 de campionate continentale au cel puțin o casă de pariuri sponsor în acest sezon. 67%!
- 145 de echipe au bookmakeri sponsor principal, pe pieptul tricourilor.
- Cluburile din Italia și Belgia fentează interdicția de a promova casele de pariuri pe partea din față a tricourilor înlocuindu-le cu logourile unor fundații caritabile sau site-uri de știri/divertisment ale acelorași case de pariuri.
- 27 de cluburi din Top 5 Europa sunt susținute financiar și de case de pariuri asiatice.
Toate echipele engleze au bookmakeri sponsori. La noi, 15 din 16
În Premier League, evidențiază The Guardian, 11 din cele 20 de formații au companii din industria jocurilor de noroc pe partea superioară a tricourilor, ceea ce nu va mai fi posibil începând cu stagiunea 2026-2027.
55%, cel mai mare procent din primele cinci campionate ale Europei.
Și nu doar atât. Toate cele 20 de grupări au printre sponsori o casă de pariuri.
Analiza Investigate Europe reliefează și că toate cluburile din Eredivisie (Olanda) au bookmakeri sponsori sau parteneri.
În același timp, s-a descoperit că inclusiv în campionate mai mici, din țări mai mici, ca România, Ungaria sau Bulgaria, majoritatea echipelor promovează casele de pariuri pe echipament.
La startul acestui sezon al Supeligii, în iulie 2024, GOLAZO.ro dezvăluia că 15 din cele 16 formații au o firmă de pariuri pe tricouri!
Pun doar o parte din numele firmelor pe tricouri
Cum păcălesc cluburile interdicțiile? The Guardian prezintă cazurile Belgiei și Italiei.
- În Belgia, logourile caselor de pariuri pot fi puse doar pe mâneci sau pe spatele tricourilor. Dar ele continuă să apară și pe piept, ca firme mai mici care folosesc doar o parte din numele companiei mari. După modelul Club Brugge, care a trecut de la Unibet la U-Experts, o aplicație de știri marca Unibet cu linkuri la ofertele sale.
- În Italia, restricția există din 2018. Dar trei cluburi din Serie A au apelat la asemenea sponsori: Inter (Betsson.sport), Parma (AdmiralBet.news) și Lecce (BetItalyPay).
Mai mult. Investigate Europe a aflat că AC Milan are acord cu Boomerang Bet ca partener regional din iulie 2024. Chiar dacă Boomerang Bet a fost trecută de autoritățile italiene pe lista neagră și acționează fără a avea licență locală, deși licența e obligatorie în Peninsulă!