- Liga Profesionistă de Fotbal din Franța (LFP) s-a săturat ca Ligue 1 să fie considerată „liga fermierilor” și a lansat, joi, un spot prin care încearcă să scoată în evidență punctele forte ale francezilor.
În încercarea de a transforma Ligue 1 într-un brand „mai cool”, LFP a apelat la mai multe modificări. A început cu un nou logo și o nouă identitate sonoră, iar joi a apărut și un scurt filmuleț.
Ligue 1 vrea să devină „cea mai cool ligă”
Cei care urmăresc filmul sunt plimbați cu avionul, alături de un suporter britanic, prin diferitele regiuni ale Franței. Pilot este nimeni altul decât fostul mare atacant Thierry Henry.
Reales în funcția de președinte al LFP, Vincent Labrune a afirmat că se ocupă acum de imaginea Ligue 1.
„Lucrăm la film de peste doi ani, bazându-ne pe trei piloni puternici: imagine, experiență și cultură.
Am ales să jucăm pe diferențele noastre pentru că țara noastră este diferită, cultura noastră este diferită și la fel sunt și valorile noastre.
Așa că am decis să concentrăm acest film pe unul dintre punctele forte ale țării noastre și ale fotbalului nostru, care este diversitatea, ca forță motrice a ceea ce vrem să fie excelența «à la française». Să vedem fotbalul francez ca un punct de referință”, a explicat Labrune, citat de L'Equipe.
Francezii răspund glumelor britanicilor: „Vă vom arăta noi”
La începutul spotului, intitulat „Vă vom arăta noi”, francezii fac aluzie la rivalitatea franco-britanică.
Președintele Ligii explică: „Nu ne vom pune la nivelul lor, dar dacă suntem «liga fermierilor», vom încerca să ne poziționăm cu un proiect foarte ambițios, atât sportiv, cât și cultural. Dar acest lucru necesită timp, Roma nu a fost construită într-o zi”.
Vrem să le oferim fanilor noștri motivele de care au nevoie pentru a fi mândri de campionatul nostru. Suntem suficient de buni în Franța pentru a fi autoironici, dar acum trebuie să încercăm să redefinim ceea ce suntem. Ben Morel, directorul general al LFP Media
„Avem această problemă: Ligue 1 nu este sexy”
Jerome Dumois, responsabil cu transformarea brandului Ligue 1, a vorbit despre nevoia de schimbare.
„Poți să iubești campionatul nostru, cluburile noastre, dar în cele din urmă, avem această problemă de considerație, de percepție: «Ligue 1 nu este sexy». Trebuie să ne schimbăm imaginea și să lucrăm la brandul nostru.
Acest spot nu este un film publicitar, este un nou mod de a ne comporta pentru a insufla această nevoie de schimbare. Poate că nu avem cei mai buni jucători în Ligue 1, dar putem deveni cel mai cool campionat de urmărit”; a spus Dumois.