- Meciurile de fotbal din Liga 1 au preponderent public masculin, în proporție de peste 80%. Ce primesc bărbații în materie de reclame în pauzele derby-urilor?
- Rapid - Dinamo 1-0 a fost transmis de Digi Sport și Prima Sport, iar în pauză, spoturile publicitare au fost dominate de 3 categorii: pariuri și jocuri de noroc, bere și mâncare.
- Ce categorie anume, care e în top 3 pe televiziunile generaliste și de știri, dar nu e prezentă deloc pentru publicul consumator de fotbal, în rândurile de mai jos.
Meciurile de fotbal, mai ales derby-urile și cele disputate în play-off-ul Ligii 1, sunt o sursă de audiență extrem de importantă în ceea ce privește televiziunile. Iar posturile de sport urcă în top de fiecare dată când transmit jocuri importante.
Dacă audiența e mare la TV, atunci și firmele sunt direct interesate să-și facă loc în pauzele acestor jocuri, cu spoturi publicitare, prin care să-și promoveze produsele respective.
Spre deosebire însă de televiziunile generaliste sau cele de știri, unde publicul e împărțit aproape în cote egale, între bărbați și femei, în cazul meciurilor de fotbal, studiile realizate arată că proporția persoanelor de sex masculin care se uită, de regulă, atinge o medie chiar de 74-75%.
Cum, practic, publicul țintă e, într-o proporție covârșitoare, format din bărbați, atunci și firmele se raportează la acest lucru. Și, concluzia: care sunt domeniile care sunt interesate să se promoveze în fața consumatorilor de fotbal?
Derby-ul de duminică, Rapid - Dinamo 1-0, de pe Arena Națională, a fost transmis, de două televiziuni: Prima Sport și Digi Sport. În pauza meciului, primul post a difuzat doar reclame, iar Digi a avut și o mini-emisiune de analiză.
Dintre toate spoturile rulate, de departe, cele mai multe au fost la case de pariuri și casino-uri online: aproape 40% dintre reclame! Următoarele categorii în ierarhie: firme producătoare de bere, dar și hipermarketuri, fast-food-uri sau alte produse alimentare.
În total, aceste 3 categorii ating aproape 70%
- Case de pariuri+casino oline 38%
- Hipermarketuri, mâncare 17%
- Bere 13%
În privința caselor de pariuri și a casino-urilor online, în lista reclamelor dintre cele două reprize sunt nu mai puțin de 9 firme: Superbet, Betano, Unibet, Fortuna, Casa Pariurilor, Favbet, MaxBet, Mr.Bit, Don.ro.
Sporturile care conțin himpermarketuri sau alte produse alimentare: Lidl, Penny, Mega Image, McDonalds, Toortitzi.
Iar cele care aparțin de producătorii de bere: Caraiman, Neumarkt, Becks, Staropramen, Ciucaș.
Ce au reprezentat restul de o treime din reclame? Un portofoliu nu foarte variat: de la produse casnice sau de grădină (Dedeman, Sadolin - vopsea de lemn, Petra pavaje, Bilka, Ceramic) până la mașini (Hyunday, dar și un site de comercializare a autovehiculelor - plus-auto.ro), articole de echipamentg sportiv (Hervis), o bancă (Salt Bank), o firmă de asigurări (Allianz Țiriac) și doi operatori TV, cablu și internet: Telekom și Digi.
În schimb, există un domeniu care, cel puțin în pauza meciului Rapid - Dinamo, n-a fost deloc prezent în reclamele celor două televiziuni, dar care e aproape lună de lună în top 3-4 categorii promovate la TV. E vorba despre farmacii, medicamente sau produse naturiste.
Care e topul celor mai valoroase 10 companii din România în 2024
FIRMĂ | VALOARE (miliarde euro) |
Hidroelectrica | 11,1 |
OMV Petrom | 9,3 |
UiPath | 7,2 |
Banca Transilvania | 5,3 |
Dedeman | 5,2 |
Romgaz | 4,2 |
BCR | 3,9 |
eMAG | 3,6 |
Kaufland | 2,9 |
Nuclearelectrica | 2,7 |