- Valtteri Bottas (35 de ani) și Zhou Guanyu (25 de ani) vor părăsi echipa Kick Sauber la sfârșitul sezonului 2024 de Formula 1.
- Nico Hulkenberg (37 de ani) va concura în sezonul viitor pentru echipa elvețiană. Germanului i se va alătura brazilianul Gabriel Bortoleto (20 de ani).
Bottas și Zhou au concurat pentru Kick Sauber (fosta Alfa Romeo) în ultimele trei sezoane, însă actuala campanie a fost dezastruoasă: după 21 de etape, ambii au zero în dreptul punctelor.
Valtteri Bottas și Zhou Guanyu vor părăsi Kick Sauber la finalul sezonului
Echipa care are sediul la Hinwil (Elveția) a făcut miercuri anunțul oficial.
„După discuții deschise și constructive cu Valtteri Bottas și Zhou Guanyu, am ajuns reciproc la concluzia că nu pot fi îndeplinite condițiile pentru a continua împreună, așa că am convenit că este timpul să ne despărțim.
Am dori să le mulțumim amândurora pentru contribuția pe care au adus-o echipei în ultimii trei ani. Ei au fost întruchiparea profesionalismului, folosindu-și experiența și entuziasmul pentru a sprijini creșterea noastră”, se arată în comunicatul echipei Kick Sauber.
Se întoarce Valtteri Bottas la Mercedes?
Încă nu se știe ce va urma pentru Bottas, însă există zvonuri conform cărora ar urma să devină rezervă la Mercedes.
„O astfel de situație nu este niciodată ușoară pentru nimeni, dar după toate discuțiile bune și profunde pe care le-am avut în ultimele săptămâni, ne-am dat seama că nu erau îndeplinite condițiile pentru a crește acest proiect împreună.
Acești ultimi ani cu echipa au fost o călătorie incredibilă, plină de creștere, provocări și momente de neuitat. Sunt recunoscător pentru experiențele comune, precum și pentru încrederea și sprijinul pe care le-am simțit la fiecare pas al drumului.
Deși este timpul să merg mai departe, voi purta întotdeauna o parte din această echipă cu mine și aștept cu nerăbdare să văd ce ne rezervă viitorul”, a declarat Bottas, citat de formula1.com.
Zhou Guanyu, primul chinez din Formula 1
În 2022, Zhou Guanyu a devenit primul pilot chinez din istoria Formula 1.
Cea mai bună clasare a sa rămâne locul 8 obținut la Marele Premiu al Canadei din 2022. A mai terminat de trei ori pe locul 9 și de două ori pe 10.
„Voi părăsi echipa la sfârșitul sezonului, dar voi da totul pentru a termina sezonul cu stil. Sunt recunoscător echipei pentru că mi-a dat o șansă în Formula 1: acesta nu este un sport ușor pentru începători, dar echipa mi-a permis să cresc atât de mult în acești trei ani.
China, la începutul acestui sezon, a fost fără îndoială un punct culminant, dar atât de multe momente, atât în public, cât și în culise, sunt ceea ce îmi voi aminti din ultimii trei ani.
Acum mă voi concentra pe următorul pas în cariera mea. Încă mai am multă luptă în mine și sunt dornic să continui să progresez”, a afirmat Zhou Guanyu.
Experimentatul Nico Hulkenberg va pilota pentru Sauber
Sauber a anunțat încă din aprilie că va fi reprezentată de Nico Hulkenberg în sezonul următor. În 2026, Sauber devină echipa de uzină Audi.
„Perspectiva de a concura pentru Audi este ceva foarte special. Când un constructor german intră în Formula 1 cu o asemenea determinare, este o oportunitate unică.
Să reprezint echipa de uzină a unei astfel de mărci auto cu un motor fabricat în Germania este o mare onoare pentru mine”, a afirmat Nico Hulkenberg.
De-a lungul carierei, Hulkenberg a pilotat pentru Williams, Force India, Sauber, Renault, Racing Point, Aston Martin și Haas.
Gabriel Bortoleto, liderul din Formula 2, e noul pilot al Kick Sauber
Lui Hulkenberg i se va alătura Gabriel Bortoleto, campionul en-titre din Formula 3 și actual lider în Formula 2, cu două curse rămase de disputat (Qatar și Abu Dhabi).
În 2022, brazilianul a semnat pentru compania de management a lui Fernando Alonso, A14, iar anul trecut s-a alăturat programului de piloți McLaren, care i-a oferit prima experiență într-un monopost de Formula 1 printr-un test la Red Bull Ring.
În acest sezon de Formula 2, Bortoleto (Invicta Racing) a câștigat două curse și a urcat pe podium în alte trei rânduri.
„Gabriel a demonstrat deja în categoriile de juniori că are tot ce-i trebuie pentru a fi un pilot câștigător. Suntem foarte încântați că el va deveni membru al echipei Sauber și Audi.
Împreună cu Gabriel, suntem într-o călătorie spre succes și vom evolua pentru a contura o nouă eră pentru Audi în motorsport.
Nico și Gabriel reprezintă combinația ideală de experiență și tinerețe, poziționându-ne puternic pentru viitor”, a declarat Mattia Binotto, șeful Sauber.
Ultimul pilot brazilian „cu normă întreagă” din Formula 1 a fost Felipe Massa, care s-a retras în 2017.
De atunci, doar Pietro Fittipaldi a mai concurat în „Marele Circ”, când i-a luat locul lui Romain Grosjean pentru două curse din 2020.