- Cele mai interesante știri ale săptămânii din marketing și business sportiv. Episodul 37.
- Astăzi, despre reclamele de la Super Bowl, parteneriatul dintre MLS și Apple, plus retragerea Simonei Halep.
1. Moet&Chandon este șampania oficială a Formulei 1 în campionatul 2025, fiind reluată o colaborare care a mai funcționat în anii 1966 și 2020. Totodată, brandul va sponsoriza Marele Premiu al Belgiei. Sezonul trecut, vinul spumant oficial al competiției a fost Ferrari Trento.
2. Căutările online în legătură cu WNBA, liga nord-americană feminină de baschet, au înregistrat o creștere de 322% în 2024, comparativ cu anul precedent. Topul sintagmelor sportive cu cea mai mare creștere în căutări este completat de „Campionatul Mondial de Padel” (282%) și de „Ultimate Tennis Showdown” (246%).
3. Primul meci al Angliei din noua ediție a Turneului Celor Șase Națiuni la rugby, 22-27 cu Irlanda, a avut un vârf de audiență de 5.200.000 de telespectatori în rețeaua ITV. Victoria categorică a Franței contra Țării Galilor (43-0) a fost urmărită de 3.800.000 de pasionați ai acestui sport în „minutul de aur”.
4. Jocurile cu tematică sportivă de pe platforma Roblox au înregistrat peste 500.000.000 de ore de activitate din partea utilizatorilor în anul 2024. Vârsta medie a acestora a fost 18 ani. Potrivit agenției Futures Sport&Entertaniment, brandurile prezente în jocurile menționate au beneficiat de o expunere media în valoare de 300.000.000 de dolari.
5. FC Nurnberg a plătit 18.000.000 de euro către PAOK Salonic pentru transferul definitiv al lui Stefanos Tzimas, care evolua la echipa antrenată de Miroslav Klose sub formă de împrumut. În ziua următoare, clubul german l-a vândut pe atacantul grec la Brighton (Premier League) cu 25.000.000 de euro, realizând un profit rapid, de 7.000.000 de euro.
6. Simona Halep s-a retras din tenis după ce a câștigat 40.232.663 de dolari din premii, potrivit WTA Tennis. Românca a cucerit două titluri de Grand Slam, la Roland Garros în 2018 și la Wimbledon în 2019. A mai jucat două finale la Roland Garros (2014 și 2017) și una la Australian Open (2018).
7. Gillette a revenit ca partener oficial licențiat de produse de bărbierit al Champions League la fotbal, după o colaborare inițială cu UEFA derulată în 2019. Brandul american completează o listă de parteneri de elită ai competiției: Heineken, PlayStation, Lay’s, FedEx, Mastercard și Qatar Airways.
8. Brandurile au plătit până la 8.000.000 de dolari pentru un spațiu de publicitate tv de 30 de secunde în pauza Super Bowl LIX, disputată pe 9 februarie, între Kansas City Chiefs și Philadelphia Eagles. Prețul spoturilor publicitare premeci și postmeci a fost de aproximativ 4.000.000 de dolari.
9. Cel mai interesant meci din fiecare rundă a Major League Soccer (MLS) se va juca duminică seara și va putea fi urmărit pe Apple TV inclusiv de clienții care nu și-au achiziționat un abonament MLS Season Pass. MLS și Apple au în derulare un parteneriat global pe 10 ani, în valoare de 2,5 miliarde de dolari.
10. Cu o medie de 34.126 de spectatori la partidele disputate în faza principală a Europa League, FCSB se află pe locul 11 în topul audiențelor. Pe prima poziție este Manchester United, la meciurile căreia au venit, în medie, 73.076 de fani. Podiumul este completat de AS Roma (61.260) și de Eintracht Frankfurt (56.488).
* Autorul pastilei săptămânale "Business Drops" pentru GOLAZO.ro este Cristian Gheorghe, fost manager la Sportul Studențesc în anii 2000. Co-autor al manualului de Marketing Sportiv, el este fondatorul Sports Business Academy și inițiator al primei scoli de marketing sportiv in ASE București