Echipele de Formula 1 şi şefii sportului susţin în unanimitate planul pentru introducerea unor teste de calificare de tip sprint în acest an, primul eveniment fiind stabilit pentru Marele Premiu al Marii Britanii, informează motorsport.com.
În urma votului de luni, din Comisia F1, propunerea a întrunit sprijinul unanim al părţilor. Deşi planul are încă nevoie de aprobarea Consiliului Mondial al Sportului cu Motor al FIA, înainte de a fi inclus în regulament, aceasta ar trebui să fie o formalitate.
Deocamdată F1 nu a confirmat unde vor fi cursele de sprint, precizând doar că vor fi două în Europa şi alta la un alt grand prix din afara Bătrânului Continent.
Motorsport scrie că marile premii europene care vor testa aceste format vor fi cele de la Silverstone şi Monza, iar în afara Europei, posibil în Brazilia.
Formatul constă într-o cursă de calificare, în zilele de sâmbătă, de 100 km sprint. Rezultatul acestei curse va decide grila pentru evenimentul principal de duminică şi totodată va oferi un număr mic de puncte (3-2-1) pentru primii trei clasaţi.
Programul de weekend va fi după cum urmează.
Vineri:
- Dimineaţa: O sesiune de antrenamente FP1 de o oră, cu două seturi de anvelope de pilot la dispoziţie, cu compoziţii alese liber de echipe.
- După amiaza: Format normal de calificare, cu trei reprize, cu cinci seturi de anvelope soft disponibile, pentru stabilirea grilei de sâmbătă.
Sâmbătă:
- Dimineaţa: O sesiune de antrenamente FP2 de o oră cu un set de anvelope de pilot, pe care echipele îl vor alege.
- După amiaza: O cursă-sprint de calificare de 100 km, cu două seturi de anvelope de pilot la dispoziţie, alese liber de echipe. Totuşi, în această cursă, piloţii nu trebuie să intre la boxe pentru schimbarea cauciucurilor
Duminică:
- După-amiază: Grand prix-ul la distanţă completă, cu două seturi de anvelope rămase.
În încercarea de a menţine costurile mai mici şi de a împiedica echipele să pregătească în mod special monoposturile după calificările de vineri, F1 va modifica regulamentul "parcului închis".
Între sesiunea de calificare de vineri şi începutul cursei de sprint, vor fi permise unele modificări limitate.
Un număr mic de componente (care urmează să fie confirmat) pot fi schimbate, precum şi distribuţia greutăţii maşinii poate fi modificată.
Răcirea unităţii de putere (motorul) şi a cutiei de viteze poate fi, de asemenea, ajustată pentru condiţiile ambientale, dacă există o oscilaţie de 10 grade între sesiunea de calificare de vineri şi sprintul de sâmbătă.
* articol publicat inițial pe Hotnews.ro