- Numărul de reclame la pariuri în weekend-ul primei etape din Premier League a acestui sezon aproape că s-a triplat. Asta este concluzia unui studiu al Școlii de afaceri a Universității din Bristol, citat de BBC.
- Peste 29.000 de mesaje care fac referire la jocurile de noroc au fost înregistrate în prima etapă de Premier League a acestui an, ceea ce reprezintă o creștere de 165% față de prima etapă a sezonului trecut.
Concluziile specialiștilor vin după ce a fost analizată acoperirea Premier League la TV, radio și în social media. Au fost luate în calcul inclsiv panourile de pe marginea terenului și logo-urile de pe tricourile echipelor din prima ligă engleză, scrie BBC.
Anul trecut, cluburile din Premier League au convenit în mod colectiv să retragă sponsorizarea jocurilor de noroc de pe partea din față a tricourilor, începând de la sfârșitul sezonului 2025-26.
Cercetătorii spun că fanii, aici fiind incluși și mulți copii, sunt puși în pericol pentru că sunt expuși la publicitatea jocurilor de noroc și numesc încercarea industriei de betting de a se autoreglementa „total inadecvată și simbolică”.
În urmă cu doar câteva luni, industria a publicat un nou cod de conduită extern pentru a reduce marketingul în timpul evenimentelor fotbalistice, dar politica nu a avut niciun impact asupra volumului de reclame. Este clar că încercarea industriei de a se autoreglementa este total inadecvată și simbolică. Deși a avut la dispoziție ani de zile pentru a pune în aplicare măsuri eficiente de protecție a consumatorilor, industria jocurilor de noroc continuă să acorde prioritate profitului în fața siguranței Dr. Raffaello Rossi, co-autor
Răspunsul Betting and Gaming Council, care reprezintă industria jocurilor de noroc, a criticat rezultatele studiului, argumentând că „înțelege fundamental greșit atât publicitatea, cât și modul în care aceasta este strict reglementată”.
Reacția industriei jocurilor de noroc
Betting and Gaming Council spune că membrii săi „adoptă o abordare de toleranță zero față de pariurile efectuate de copii” și au introdus noi reguli de limitare a vârstei la care se poate paria și că 20% din publicitatea TV, radio și digitală e direcționată către mesaje privind siguranța jocurilor de noroc.
Betting and Gambling Council mai menționează că oferă finanțare celor mai populare sporturi din Regatul Unit, inclusiv 40 de milioane de lire sterline în fiecare an pentru Liga engleză de fotbal.
Această cercetare înțelege fundamental greșit atât publicitatea, cât și modul în care aceasta este strict reglementată, făcând în același timp o serie de afirmații care sunt fie înșelătoare, fie incorecte. Publicitatea și sponsorizarea pariurilor trebuie să respecte linii stricte, iar instrumentele de jocuri de noroc mai sigure și indicatoarele de ajutor pentru cei preocupați de pariurile lor, sunt afișate în mod regulat și în mod vizibil. Purtător de cuvânt al Betting and Gaming Council
Părerea celui mai titrat fotbalist englez, dependent de pariuri timp de 45 de ani: „Industria jocurilor de noroc a scăpat de sub control”
Peter Shilton, 75 de ani, fost goalkeeper și cel mai titrat fotbalist englez s-a luptat mulți ani, peste 45, cu dependența de jocurile de noroc și a vorbit deschis despre asta în ultimii ani, încercând să tragă un semnal de alarmă și încurajându-i și pe alții să caute ajutor.
Acum, el cere măsuri guvernamentale:
„Noul studiu arată că industria jocurilor de noroc este scăpată de sub control. Nu se pot autoreglementa și se pare că nimeni altcineva nu se deranjează să îi reglementeze. A mai trecut un an în care știm că lucrurile s-au înrăutățit.
Am reușit să obținem un început cu interzicerea sponsorizării de către Premier League pe partea din față a tricourilor, dar asta a fost doar o mică parte. Este timpul acum ca guvernul să intervină și să facă ceva în acest sens, deoarece se întâmplă de atât de mult timp”.
Shilton a publicat și o carte, „Saved: Overcoming a 45-Year Gambling Addiction” (n.r. - Salvat. Cum am depășit o dependență de jocuri de noroc care s-a întins pe 45 de ani) în care a detaliat lupta personală cu adicția și drumul spre recuperare, cu scopul de a atenționa asupra pericolelor și de a-i ajuta pe alții să înțeleagă riscurile jocurilor de noroc compulsive.
Recunoaștem impactul dăunător pe care jocurile de noroc îl poate avea asupra indivizilor și familiilor lor și suntem absolut dedicați consolidării protecției pentru cei aflați în pericol. Miniștrii analizează în prezent întreaga gamă de politici privind jocurile de noroc, inclusiv în ceea ce privește publicitatea și sponsorizarea, și vor veni cu actualizări în scurt timp. Un purtător de cuvânt al Guvernului
Cine e Peter Shilton
Fostul goalkeeper a pierdut sume substanțiale de bani în special la pariuri pe curse de cai și fotbal. El spune că adicția i-a afectat foarte mult viața personală, sănătatea mintală și finanțele
Shilton a căutat ajutor și a reușit să își depășească dependența de jocuri de noroc în 2013. A doua sa soție, Stephanie, a jucat un rol esențial în a-l ajuta să renunțe la jocurile de noroc și în a-l sprijini în recuperarea sa.
Shilton deține recordul pentru cele mai multe apariții în fotbalul mondial (1.411). E cel mai selecționat jucător al naționalei Angliei, cu 125 de apariții între 1970 și 1990.
Shilton a reprezentat Anglia la 3 Campionate Mondiale (1982, 1986 și 1990) și a jucat în celebrul meci din sferturile de finală ale Mondialului din 1986 împotriva Argentinei, în care Diego Maradona a marcat golul cu „Mâna lui Dumnezeu”.
De-a lungul carierei, Shilton a jucat la Leicester, Stoke City, Nottingham Forest, Southampton, Derby County, Plymouth Argyle, Wimbledon, Bolton Wanderers, Coventry City, West Ham și Leyton Orient.
Cea mai de succes perioadă a avut-o la Nottingham Forest, unde a câștigat două Cupa Campionilor Europeni în 1979 și 1980, sub conducerea antrenorului Brian Clough.