Formula 1 se învârte în jurul unei noi controverse după ce mai mulți piloți au fost penalizați pentru că și-ar fi forțat adversarii în decor în timp ce se luptau pentru avansarea în grilă. Christian Horner, şeful Red Bull, consideră că prin astfel de decizii Formula 1 ar putea prelua simulările din fotbal în goana după scoaterea adversarilor din joc prin depunctări.
Mai mulţi fani şi comentatori au fost nemulţumiţi de modul în care atât britanicul Lando Norris (McLaren-Mercedes), cât şi mexicanul Sergio Perez (Red Bull) au primit penalizări de câte cinci secunde pentru forţarea adversarilor să iasă în decor, în timp ce se luptau pentru poziţii la Marele Premiu al Austriei, care a avut, loc, duminică, la Spielberg, pe Red Bull Ring.
La începutul cursei, într-un duel pentru locul 2, Perez a încercat să-l depăşească pe Norris pe exterior, în virajul al patrulea, dar britanicul l-a forțat pe mexican, până când acesta din urmă a ieşit în afara pistei. Perez a câzut de pe locul 3 pe locul 9 la revenirea pe pistă, iar Norris a fost penalizat cu cinci secunde.
Mai târziu, Perez a procedat în acelaşi fel în două rânduri, când Charles Leclerc de la Ferrari a încercat să-l depășească pe exterior. Comisiarii FIA l-au penalizat şi pe mexican, de două ori, cu câte cinci secunde.
Având în vedere că sancţiunile lasă loc de interpretări, Christian Horner este îngrijorat de faptul că s-ar putea crea un precedent negativ. El consideră că este important ca modul în care s-au dictat penalizările în Austria să nu-i facă pe piloţi să simtă că modul cel mai simplu de a-şi învinge rivalii este acum să iasă cu monopostul de pe pistă în exteriorul virajelor, pentru a încerca să le provoace o penalizare adversarilor.
"Nu vrei echivalentul fotbaliştilor care simulează. Cred că trebuie să evităm acest lucru”, a spus Horner, care este de părere că niciunul dintre cele trei incidente nu era demn de o penalizare.
"Incidentul dintre Checo şi Lando este întrecere. Intri pe exterior, îţi asumi riscul, mai ales atunci când nu eşti în poziţia de a fi în faţă. Dar cred că FIA, după ce a acordat prima pedeapsă, nu a mai putut să nu acorde o penalizare pentru o mişcare foarte asemănătoare, cu Charles. Băieţii aceştia au concurat în karting de când erau copii şi ştiu că, dacă depăşeşti pe exterior, îţi asumi riscul, mai ales dacă nu eşti tu primul. Deci, da, cred că penalizările au fost cam dure şi se opun filozofiei
Plecat de pe locul 3 al grilei de start, Perez a trecut linia de sosire al cincilea, dar penalizarea de zece secunde l-a coborât pe locul 6, după spaniolul Carlos Sainz de la Ferrari.
Cursa a fost câştigată de olandezul Max Verstappen de la Red Bull, urmat de finlandezul Valtteri Bottas, de la Mercedes, de Norris şi de britanicul Lewis Hamilton, tot de la Mercedes.
* articol publicat inițial pe Hotnews.ro